fbpx

בלוג

בלוג

פוסט: איך מטפלים בתמונות וסרטונים למצגת?

איך מטפלים בתמונות וסרטונים למצגת?

החלטתם לאסוף תמונות או סרטונים לצורך עריכת סרטון מצגת. בהצלחה לכם, מלאכת הסינון אינה מלאכה קלה בייחוד כיון שהיא רגשית מאד. אבל לפעמים בתוך הנוסטלגיה אנחנו מפספסים כמה פרטים קטנים שהיו יכולים להפוך את החוויה ליותר גדולה. דהיינו, את המצגת ליותר איכותית. כזו שיכולה גם להיפתח על מסך גדול מבלי שהתמונות יהיו מפוקסלות.

שלב טרום האיסוף

לפני שלב זה כדאי לדעת מה מתכננים לעשות עם התמונות. לדוגמה, אם התכנית היא לכסות איתן שיר במצגת תמונות, מדדו מראש את אורך השיר וקיבעו את קצב החלפת התמונות המתאים לכם. האם הוא קצבי ואתם רוצים להחליף כל שתי שניות תמונה או מעוניינים שהתמונות ישהו יותר זמן על המסך? את מספר השניות בשיר חלקו במספר השניות של קצב החלפת התמונות ותקבלו פחות או יותר את מספר התמונות הנדרש. שירים לרוב נמשכים בין שלוש לארבע דקות וקצב סביר בו ניתן להתענג על תמונה שלוש שניות.

לפעמים התכנית היא לעבוד עם מסגרות מוכנות (אפטר-אפקטים) ואז כדאי לבחון את קצב החלפת התמונות במסגרות המוכנות וגם לרשום כמה מהן נדרשות לתמונות אורך וכמה לרוחב. לרוב, אם לא עובדים בצורה זו צפויה לכם עבודת סינון כפולה כי כאמור, קשה קשה לבחור את התמונות איספו לתיקייה אחת במחשב.

שלב הסינון והאיסוף

בשלב זה אני ממליצה לדעת מראש מה תרצו שיהיה תוכן הקליפ. רבים אוספים תמונות בסדר כרונולוגי ומעסיק אותם מאד אם תמונה איננה בסדר הנכון. מניסיון שלי אין לזה שום חשיבות בעיניי הצופים ודווקא הגיוון בגילאים הופך את החוויה לעשירה יותר אבל בכל מקרה, כדאי שתחליטו מראש על מנת להקל על עצמכם את מלאכת הסינון. מה כדאי להחליט?

האם כל התמונות לקוחות מבוק אחד? האם תרצו שכל בית בשיר יסמל תקופה בסדר כרונולוגי? האם תעדיפו לחלק את השיר לפי נושאים למשל: רק החוגג, החוגג ומשפחתו, החוגג וחבריו, חגים, עונות וכן הלאה… זו אגב, החלוקה העדיפה עלי.

את התמונות בחרו לפי העניין שבהם. מחקרים מראים שאנשים מגיבים רגשית לפרצופים. אם אתם רוצים לרגש, העדיפו תמונות בתקריב על פני תמונות נוף אם דמויות מוצלות ולא מזוהות. בחרו תמונות על פי מיקומו של החוגג בתמונה נתונה. אל תבחרו תמונות בהן הוא נמצא בקצוות. במצגות רבות התמונות נחתכות בשעה שהן נכנסות למסגרות או זזות כחלק מהאפקט. העדיפו תמונות בהן ניתן לפתוח את כל התמונה על פני המסך, לנוע בתוכה ועדיין לקלוט את בעל השמחה

בחרו תמונות על פי איכותם. תמונה ברזולוציה נמוכה תראה רע על גבי המסך בייחוד אם המצגת תיפתח על מסך גדול. לכן השתדלו לא לבחור תמונות שעברו דרך הואטסאפ אלא רק כאלה שנבחרו במכשיר הטלפון בו צולם האובייקט ועברו דרך המייל מבלי לאבד איכות.*

בתוך תיקיית התמונות מספרו כל אחת מהתמונות בסדר עולה ועקבי 00, 001, 002 וכן הלאה. אם ברצונכם להפוך סרטון לחלק מהמצגת החליפו גם לו את השם כאחד המספרים העוקבים. החלפת שם תמונה למספר נעשית במחשב ע"י הקשה על מקש ימני, RENAME וכתיבת המספר.

אם סידור התמונות במצגת אמור להערך לפי מילות השיר, התחילו מהתמונות המשוייכות למילה והחליפו להן את השם לאותה המילה בשיר. את יתר התמונות מספרו כמו בהנחיה מעל ובקשו מהעורך להתחיל את העריכה מהתמונות התואמות למילים.

שליחה לעורך המצגות

אנשים לפעמים טועים לחשוב שהעורך הוא גם מקבל ההחלטות והם שולחים לו כמות גבוהה של תמונות ומבקשים ממנו לבחור אבל אז מתחילות הבעיות. בעצם תחליף את התמונה הזו בתמונה הזו… שכחתי להכניס סבתא וכו'. זו טעות וזה מייצר סחבת של המוצר וחבל. התייחסו לעורך כפי שהוא היה שמח להיות. עורך. אם הוא מקבל תיקייה מסודרת ומאושרת על ידי כל הגורמים ומספר תמונות נכון כפי שהסברתי בשלב הראשון, תהיו בטוחים שתהיו מרוצים. ככל שהתיקיה שלכם יותר מסודרת וממוספרת העריכה תתקדם מהר יותר ומן הסתם גם לא תצטרכו לשאת בהוצאות שעות שלא נלקחו בחשבון.

WhatsApp chat
דילוג לתוכן