fbpx

בלוג

בלוג

פוסט: כמה זמן באמת לוקח לארגן תוכן לאירוע?

לוחות זמנים

כמה זמן באמת לוקח לארגן תוכן לאירוע?

על פני השנה אני מקבלת המון טלפונים "מתנצלים" – "התקשרנו נורא מוקדם, האירוע עוד שנה רק רוצים לגשש מה יש", אבל בפועל רבים חוזרים להפיק תוכן כשכבר מאוחר מדיי. תוכן טוב יושב על בסיס יציב שלוקח זמן לבנות. זמן הוא רכיב מאד משמעותי.
לי כואב לומר למשפחה: "מאוחר מדי" למה שהם חלמו לעשות כי כמה ילדים ואירועים משמחים כבר יש לנו? (אנחנו תמיד מוצאים תחליף, אבל כאב הלב על ההחמצה נשאר). לתלמידים שלי בתחום הפקת מוצרים נחשקים אני תמיד אומרת: חישפו את הלקוחות שלכם לאחורי הקלעים. הלקוחות לא אמורים לנחש כמה זמן לוקח להרים פרוייקט. אז הנה מפתח קצר שיכול להיות לכם לעזר.

כמה זמן לוקח להפיק שיר?
בהנחה שאתם מלווים במדריכת קול שעבדה איתכם קודם ושלחה אתכם עם שיעורי בית להתאמן עד יום האולפן ומגיעים לאולפן מצויין שאחרי ההקלטה גם מסדר את הזיופים
מדובר על כשבועיים עבודה מינימום אבל אם אתם גם רוצים לעלות איתו לבמה בטוחים בעמידה שלכם – קחו בחשבון עוד שבוע בשביל החזרה עם הבמאית. ואם אתם מתכוונים לכתוב מילים חדשות לשיר – אז כמה זמן שאתם משערים שייקח לכם ואם ספק חיצוני אמור לכתוב את המילים, תעריכו את התחקיר והכתיבה בעוד כשבועיים.

כמה זמן לוקח להפיק סרט?
שלושה חודשים! (כל כך הרבה?! למההה?) סרט הוא תהליך שהבסיס שלו והסגירה שלו לוקחים הכי הרבה זמן. תחילה יש צורך בתחקיר (אנחנו לא גרים איתכם אז לוקח לנו זמן ללמוד אתכם) לכן קחו לעצמכם כשלושה שבועות "להיזכר" בכל מה שרציתם לספר על עצמכם ומרגע שיש מידע צריך לחכות עוד שבועיים שלושה בסבלנות עד שעומד תסריט ראשוני לפני שיפצורים (הזמן כולל: השראה והמתנה בתוך עוד משימות שמן הסתם יושבות על שולחן ההפקה) אחרי התסריט צריך לערוך רשימת אביזרים לצילום מרגע שעומד תסריט ועד יום הצילומים זה הזמן הקצר. המשפחה לומדת את התוכן ויאללה מצלמים הכל ביום אחד.

העריכה היא לרוב מורכבת ואורכת כמה סשנים והעבודה על השיפוץ שלה – גם היא אורכת זמן. סרט מושקע כולל תמליל וזו עבודת נמלים כך שצריך לקחת בחשבון עוד כשלושה שבועות מיום הצילומים ועד שסרט סגור. מפה לשם עברו כחודשיים וחצי ואם אתם לא רוצים להילחץ נקרא לזה שלושה.

מה עם מופע? גם זה לוקח כל כך הרבה זמן?
מופעים מובנים שכבר נמצאים על המדף לא אמורים לקחת הרבה זמן הפקה בנחת אפשר לתזמן אותם לחודשיים יש לקחת בחשבון את הפגישות של הבימוי, ההקלטות ולפעמים גם הצילומים. ואם זה מופע שיש לו הרבה טקסט ללמוד- אפשר להוסיף זמן אם יש צורך בכתיבה מיוחדת או תכנון ריקוד קחו עוד חודש בחשבון לעומת זאת, דרצגות קצרות שמוכנות מראש – אפילו שבוע יספיק!

ומה עם מצגת תמונות – זה פשוט נכון?
כן. העבודה לעורך בהנחה שכל התמונות הגיעו באותו הפורמט jpg וכולן ממוספרות היא עניין של שעות ספורות אבל הקאטץ' הוא שהזמן שבאמת לוקח לבנות מצגת מושקע במחשב הביתי שלכם וביכולת האנרגטית שלכם לסנן 6000 תמונות משפחתיות לכדי 50 שלוקח שיר אחד. (אני מכירה אנשים שעשו את זה ונזקקו לחופשת התאוששות) בל נשכח שתמיד יש שלב בשנה שהעבודה בו מתעכבת בשל אילוצי חגים או חופשות. 

אני מקווה שהמידע יעזור לכם להתארגן לקראת האירוע הגדול
באהבה אביטל

WhatsApp chat
דילוג לתוכן