fbpx

בלוג

בלוג

פוסט: אירוע קונספט. חיוני או טרחני?

אירוע קונספט

אירוע קונספט. חיוני או טרחני?

מתלבטים אם להחליט על נושא מסויים לאירוע?
חוששים שזה יהיה מוגזם?

אתם צודקים. לפעמים זה נראה קצת פאתטי. לילד קוראים גל, אדווה, צוק? – כל האולם נראה כמו חוף ים. הוא נולד בבראשית? כל שולחן מקבל צורה של יום בריאה. בואו נודה על האמת, המשפחה בדרך כלל עובדת קשה על המיתוג, אבל האורחים מגחכים. יחד עם זאת, אתם מרגישים שנושא עשוי לעזור לכם לאסוף את האירוע. לתת לו מסר מרכזי ולכם, כיוון בחיפוש אחר תכנים שיחברו הכל בצורה מושלמת. אז בואו נחליט שנושא אחד מרכזי הוא אכן רעיון טוב, מה גם, שמסר בהיר עובר כשהוא נשמע ברור.

ואם כך, איך תבחרו נושא שדרכו תחוו חוויה משפחתית ערכית ומגבשת?
אני חושבת שאירוע הוא כלי טוב להעברת מסרים יותר מזה, אני חושבת שהמסרים נועדו לנו, למשפחה החוגגת. לא לאורחים וההכנות לאירוע הן הזדמנות להטמיע אותם. ולכן, יותר משחשוב להזכיר מה קרה בפרשה (ולהביא גמל או נזיד עדשים לאולם), חשוב להבין מה הערך שחשוב לכם שהילד יאמץ לחיים. כל עוד הערך יוצג כמו סיסמה תלויה על דגל – הוא יישאר בגדר סיסמה. כדי להבין ערך צריך לדעת איך מיישמים אותו.

אז מה הערך שלכם?
הרי ערך שהוא מאד משמעותי לגביכם – כבר מיושם! אחרת הוא לא היה חשוב כל כך חשוב לכם. חישבו מה אתם עושים כזוג הורים שחשוב לכם שיעבור גם לילדים. 

  • מכניסים אורחים? שומרים על שמחה? על מסורת בית אבא? 
  • על עשייה ציבורית או התנדבותית?
  • קובעים עיתים ללימוד תורה או השקפה?
  • לומדים ועסוקים בהתפתחות אישית?
  • מפיצים אמונה?
  • איך כל אלה באים לידי ביטוי בחיי היום יום שלכם?

מה מכל מה שאתם עושים מתאים כערך מרכזי לילד הספציפי שלכם ומדוע? האם הוא "יושב עליו" באופן טבעי? האם הוא זקוק לחיזוק בערך הזה?
ואיך הייתם רוצים שהילד או הילדה שלכם יחושו את הערך?

הטמעה
הטמעה אמיתית של ערכים ומסרים מתבצעת דרך החושים ועל ידי חזרתיות.
זהו. זה הסוד
.
ערכים יכולים לעבור בשירה ודיבור (והרבה חזרות עליהם), הם יכולים לעבור דרך חוויה מעשית כמו התנדבות מיוחדת, ביקור באתר ועוד. בואו ניתן דוגמה ספציפית. משפחה שאחד הערכים הקבועים והמרכזיים שלה הוא מעורבות חברתית. ההורים בדרך כלל יתנדבו במקומות קהילתיים שונים, הילד או הילדה החוגגים יכולים להתגייס לעזרה ויכולים להחליט שהם לוקחים על עצמם משימה.

לדוגמה – ניהול תפילת ילדים בבית כנסת, אריזת מצרכים,
איסוף כספי פיקדון לצורך צדקה ועוד ועוד. זה לא מלאכותי, זה לא חד פעמי. ניתן לבטא את הערך הזה באירוע. למשל אותו הילד שהזמין לבר המצווה חברים וביקש להביא תרומה עבור משפחות נזקקות למעשה שיתף את האורחים בערך מעורבות חברתית. ילדים שתורמים את מתנותיהם לגופים שונים, דוכני אריזת ספרים לחיילים שאורחים מביאים איתם לאירוע ועוד ועוד. הפקה של האירוע במקום שיש בו ערך לחברה למשל שכירות אולם במוסד מסויים מפרנסת את אותו מוסד. על מנת לאסוף את הרעיון עבור האורחים  – מכניסים את הערך בנשיאת הדברים באירוע. (ובהקשר לערך הזה – תרמתם? התנדבתם? אל תצטלמו! פשוט לאתנו כדי לתת. לא כדי לקחת).

כמובן שאפשר למצוא תומכות למשפטים הקושרים את הערך בחיינו – מן התורה ומפרקי אבות ומן התרבות הכללית. ככל שיותר אנשים במשפחה יהיו מעורבים בהפקה כך הם יטמיעו את הערך.

ולסיום – הנה קישור לאירוע הפרטי שלנו שעסק בנושא – שרים תודה ועסק בהודיה על החיים שניתנו לנו במתנה אחרי מחלה של ביתי נטע ואחרי מלחמת צוק איתן. 

מקווה שהועלתי לכם.
אשמח לשמוע תגובות על המידע וגם לשמוע מה עוד יכול לעניין אתכם?

באהבה ובשמחות
אביטל אריכא וצוות הלל הפקות
להזמנת תוכן חייגו : 0774-013012
או השאירו לי את הפרטים שלכם

WhatsApp chat
דילוג לתוכן