fbpx

בלוג

בלוג

פוסט: על מתנות, כדור הארץ, העצמה ועוד

מתנות לאורחים במסיבת בר/ת מצווה

על מתנות, כדור הארץ, העצמה ועוד

אני באופן אישי חושבת שמתנות לאורחים הם דבר מיותר בתרבות האירועים, בייחוד כשלבן או בת המצווה אין דבר במשותף עם המתנה. אם הוא לא יצר אותה ומרוויח את מחיאות הכפיים של הקהל. הן מטבען עולות הרבה כסף שניתן היה להשקיע בעוד נדבך בהתפתחות הילד, כגון תוכן חווייתי שהוא שותף לו (שיר, סרט, הפעלה עם חברים) או אפילו עוד חווית לימוד משותפת שאתם יכולים לקחת יחד איתו: טיול או לימוד הורים-ילדים, קורס או מוצר שהיה תורם להתפתחות האישית שלו: צלילה, אפיה, הדפסת תלת מימד, שפות…

אנחנו, האורחים לא צריכים דבר. אין לנו צורך בעוד פלייסמנט להבדלה, ראנר לשולחן או תיק כזה או אחר.

אך למי שבכל מקרה החליט לרכוש מתנות, הנה השנקל שלי:

  1. נסו לחשוב על משהו שעשוי להועיל למהלך האירוע. אם למשל הוצאתם את חברי בן או בת המצווה להפעלה בשטח- אפשר להדפיס תיקי גב בהם תשימו את הבקבוקים והחטיפים. אם הזמנתם אנשים לשבת, נחמד לקבל לחדר צנצנת רב שימושית עם עוגיות או מגש לעוגה /לחזור עם קנקן זכוכית הביתה (יאללה כמה כאלה כבר נשברו לי, אני תמיד צריכה אחד) . לאלה שחוגגים בזום – אני חושבת שבמקרה זה מתנה לאורחים שמתחברת לרצף האירוע היא דבר מתוק. למשל, לשלוח יין ולהרים כוסית לחיים. (יש משפחה שאני מפיקה לה עכשיו רצף זום שכולל כמה סרטים, הם שולחים פופקורן בקופסה, בשביל הקטע). ותמיד נעים לקבל משהו מתוק, יסלחו לי אלה שבדיאטה. אבל עדיף מתוק מושקע מאשר סתם מתוק ויפה. (מישהו באמת אוכל את הקרמבו הורוד או את הנשיקות הממותגות? תמיד הייתי מעדיפה משלוח גלידה, גם אם אין עליה שם של ילד אני אזכור את מי ששלח לי אותה…).
  2. אל תדפיסו על המתנה דבר. גם אם אשתמש בחולצה או במסכה, אני לא אלך עם אחת שרשום עליה את שמו של הילד, בוודאי שלא אניח ראנר על שולחן השבת שלי עם הטבעה "תודה שהשתתפתם". אם זה סופר-חשוב לכם, הדפיסו תווית וחברו אותה לבגד.
  3. "כל ילד צריך קהל". אני כותבת על זה הרבה. זה נכון לגביכם כהורים וזה נכון לילדים שלכם. אירוע בר/ת מצווה הוא הזדמנות לקהל נהדר ומעצים. שימו את הילד שלכם בזרקור. הילדה אופה? שילחו עוגיות שלה עם ספר מתכונים שהדפסתם ממדף המתכונים שלה. בנו לה ערוץ יוטיוב והשקיעו בסרטים שהיא מסבירה מה היא עושה ואז שילחו איזה כוס מידה עם QR קוד אליו. הילד מצייר? הדפיסו מגנטים שצייר שלובים במשפטי חכמה, הילדה קוראת? שילחו לאורחים ספרים או חוברת המלצות לספרים ממנה. הצמיחו את הילדים שלכם! הגשימו את הכשרונות שלהם.
  4. אם יש מצב שהמתנות שלכם יהיו ירוקות-עד ויתנו לילדיכם משמעות לאורך זמן, ניצחתם. באירועים של בנותיי הדפסנו דיסקים (פעם שמעו דיסקים). הראשון היה של טעמי קריאת מגילה שגיסיי אמרו שהיה מאד שימושי עבורם את העלינו אותו ליוטיוב (כרגע מסתבר שיש לו מעל 12.000 צפיות למשתמשים שזקוקים להדרכה כולל תיקונים עליו הגיבו אנשים. לשניה הקלטנו דיסק שירי תקווה והרב פירר עזר בהדפסת 1000 העותקים הראשונים שלו ופיזורם במחלקות הילדים האונקולוגים ברחבי הארץ לאחריו הדפסנו עוד כמה כי גם מי שקיבל ביקש עוד (חבל שאין יותר דיסקים בעולם). לבת השלישית הקלטנו המשפחה דיסק עם שירי שבת כדי לזכות עוד חברים במאגר שירים לשולחן השבת. הדיסק אמנם ללא ליווי מוסיקלי ויש בו מעט זיופים אבל הוא משרת את המטרה. שנה אחרי החלוקה שלו אנחנו זוכים לשיר עם המשפחה והחברים לחנים שלא הכירו קודם לכן ואשר אני בטוחה שהלכו מאז והתגלגלו לשולחנות אחרים. את הקוד לדיסק הזה אני שוקלת לשים לכם בחוברת "מגבש השבת" שאני מוציאה בימים אלו כבונוס. אני משתפת כדי שתדעו שבחשיבה רחבה, אפשר להשיג הרבה יותר מהמתנות שאתם משקיעים בהן.

אם אין לכם רעיונות לביצוע, אתם יכולים לקרוא עוד הרבה על תפיסת עולמי בבלוג וגם לראות דוגמאות לביצועים וזה רק קצה הקרחון.

הקורונה הזו הביאה איתה תרבות חדשה לאירועים. אני לא חושבת שכל כך מהר נסכים לשלם 400 שח למנה באולם ולהזמין מאות אורחים, אני אשמח לראות עוד אירועים קטנים בגינות שנותנות תשומת לב למשפחה ביום אחר מתשומת הלב לחברי הכתה, אבל גם בתחום המתנות אנחנו יכולים להיות יותר צנועים ואפילו יום אחד להחליט שאנחנו שומרים על הכוכב שלנו ומצמצמים בכלל צריכה מיותרת…

אני מצביעה יותר חוויות- פחות מתנות

זו הבחירה שלי…

שלכם, אביטל אריכא, הלל הפקות

נ.ב. טו" בשבט לפנינו. בשנה שעברה קניתי לעובדות של הלל הפקות אדנית עם פרחים לשתילה כדי שיעסיקו גם את הילדים שלהן על הדרך בסגר. השבוע קיבלתי תמונה מאחת מהן עם הכיתוב: "בואי לבקר, גם האדנית שלך פורחת". תחשבו על זה.

WhatsApp chat
דילוג לתוכן