fbpx

בלוג

בלוג

פוסט: מה הלו"ז?

שולחן מעוצב באירוע

מה הלו"ז?

איך להרכיב לו"ז לאירוע בר/ת מצווה ביום חול?
(המלצות בניית לו"ז לשבת קיץ/חורף ניתנות כבונוס בתוך ערכת מגבש השבת)
על 3 דברים סידור הלו"ז עומד: על התוכן, על המטבח ועל סבבי הריקודים. הוא מורכב כפאזל אחרי שיש לכם מידע על שלושת היסודות האלה.

התוכן: כמפיקת תוכן אני סוברת שהאירוע צריך לשרת את התוכן שאתם אוהבים. לא התוכן את האירוע. אם אתם חובבי הופעות – זה התוכן המרכזי. אם אתם אוהבים לקצר בדרשות או לעשות הפעלה – קודם בוחרים בתוכן ורק אחרי כן בחלל המתאים לו ואת הלו"ז מסדרים ביחס לתוכן.

האוכל: לכל מקום המטבח שלו ולפעמים אתם מביאים את הקייטרינג למקום וקובעים אם הוא בהגשה או במזנון וכמה מנות יש. את התוכן משבצים למעשה ביחס לצורת המנות. שימו לב שלעיתים אנחנו לא רואים את כמות המנות. למשל, באולם ממוצע יש 5:

  1. קבלת פנים
  2. מנת פתיחה /סלטים
  3. מנת ביניים (הדג)
  4. העיקרית
  5. והקינוח

רוב ההגשות במזנונים בנויות משלושה מזנונים:

  1. קבלת פנים
  2. עיקרית
  3. וקינוחים

אבל לפעמים האוכל מוגש אחרת אז אי אפשר לשבץ תוכן כשלא יודעים את חוקי המטבח. מעבר למספר המנות שימו לב לרמות השובע שהן מייצרות. לא דומה קבלת פנים עם פטריה ממולאת לקבלת פנים עשירה במזנון של 9 עמדות בשר. אחרי פטריה אי אפשר עדיין לדבר עם אף אחד כי הוא לא שבע …

הריקודים: זה עניין של טעם. אפשר לעשות בין סבב אחד לשלושה. כמה אתם מעדיפים? אחרי שיש לכם רשימה של כל התכנים (הפעלות, דרשות, ברכות, מצגות, סרטים, הופעות ומה שתבחרו) וצורת הגשה וכמו סבבי ריקודים אפשר להתחיל במלאכת השיבוץ והכנתי לכם שש דוגמאות ורשימת כללים שאולי יסייעו לכם לחשב את המסלול.

דוגמאות ללו"ז

לו"ז לאירוע רשמי
לו"ז לאירוע קליל
לו"ז לאירוע מפתיע

כללי אצבע

  • חשוב לזכור – לאירוע בר/ת מצווה אין כללים. לטבע האדם – יש. למשל: אם הוא רעב הוא לא יכול להקשיב וגם לא ישתף פעולה במידה והכנתם הפעלה.
  • שעת הזמנת קהל היא התניה קלאסית לרעב. תראו לי אדם שלא רעב כשהאירוע מתחיל ולא משנה אם הוא מתחיל ב16:00 או ב20:00.
  • אם מבקשים כמה פעמים את הקשב שלו הוא באיזה שהוא שלב כבר לא נותן.
  • כשאנשים נפגשים עם אהובי ליבם הם תמיד יחליפו חוויות – בזמן הזה לבקש קשב זה לא ראוי. אל תפחדו מקבלות פנים ארוכות בייחוד באירועים משפחתיים בהם הרבה אנשים מכירים זה את זה. תנו להם זמן להפגש.
  • כשאנשים נפגשים הם נהנים לשמוע זה את זה וסובלים מאד אם מוסיקה רועשת מפריעה להם. לכן אם האירוע שלכם במקום סגור והדי ג'יי חשוב לכם מאד – העדיפו לשים את הזוגות דווקא בשולחנות רחוקים מחבריהם. כך, אם ירצו להפגש יקבעו מחוץ לאולם. אם אתם רוצים שמכרים יישבו יחד – הקפידו על מוסיקה שקטה עד שקטה מאד.
  • אם בחרתם בתוכן מרכזי כסרט ובייחוד אם הילד/ה שלכם מופיע/ה אתם חייבים ליידע מראש את אחראי המטבח או אחראי האירוע כבר בעת ההזמנה וגם לפני תחילת האירוע שיקפיד על הכללים הבאים:
      • אין יוצא ואין בא מהמטבח בזמן התוכן המרכזי, ואני ממליצה לשים חבר טוב או מפיק ביציאה מהמטבח לוודא שיש שקט לאורך כל התוכן.
      • חושך מוחלט באולם למעט התאורה על הבמה במידה ונדרשת.
      • ואם מבנה האולם בנוי כך שהאנשים יושבים רחוק מהמוקד – על המלצרים לדעת להעביר שורות של כסאות בישיבת תאטרון מול המוקד. הזמן הטוב ביותר לעזות את זה הוא בזמן מנת הביניים כשהעיניים של האנשים בצלחות…

כל חוסר הקפדה על הנ"ל יגרום לכם לעוגמת נפש ולמחשבה שהשקעתם לחינם. הקל מדבר כשיש אור, רעש צלחות מפריע להופעה ומוציא מהריכוז.

  • לעולם פתיחה של אטרקציה תמשוך קהל אליה לכן, אם יש בכוונתכם לאפשר ריקודים, אל תפתחו מזנון – העדיפו להכניס את המתוקים לתוך הרחבה ובחרו מתוקים טובים לכך.
  • בהתאמה, אם יש לכם תוכן מרכזי שאתם רוצים שהקהל בשלב כלשהו יתאסף להאזין לו – סיגרו את דוכני האוכל והאטרקציות בזמן זה או אל תביאו אותם לכתחילה (כי אם יש משהו מעצבן זה לעמוד שעות בתור כדי לקבל איזו חולצה מודפסת עם השם שלי ובסוף סוגרים את הדוכן).

כמה כללי אצבע לקדימות התוכן שמלווים אותי:

  • קהל תמיד ייכנס לעניינים אם שואבים את תשומת הלב שלו בהפתעה. או ע"י חושך ומצגת תמונות, או ע"י שיר כניסה שגם הוא אמור להתחיל בחושך וספוט על הילד/ה, או ע"י קטע מצחיק (מה שקרוי אצלינו בהלל "פריצה מפתיעה לבמה שכוללת הצגה חמודה שבדרך כלל מתחילה בפאדיחה).
  • אל תפחדו מתוכן ארוך ולבד שיהיה מגוון ומעניין. הוספתי לכם המלצות לאורך לפי כל אחד מהפורמטים. כל קטע תוכן נקרא בשפה המקצועית "נאמבר". מצגת, דרשה ושיר = 3 נאמברים.
  • אני תמיד אעדיף שאחד הנאמברים הראשונים באירוע משולב של מבוגרים וילדים יהיה "ברוכים הבאים" שכל המשפחה אומרת לאורחים שלה. זה מכבד את המעמד. תעמדו כולכם, תנו לאנשים להזכר מי הם בני המשפחה, הודו לאורחים על שבאו ואם הלכתם על אירוע שיש לו נושא מרכזי (קונספט) ציינו אותו ואת ההקשר אליכם או מי שאתם חוגגים לו. והכי חשוב – אל תעשו את זה באמצעות הקלטה גם אם יש לכם פחד במה. תודה אומרים מכל הלב.
  • דרשת בר או בת המצווה חשובים יותר משיר ההפתעה שהכינו המשפחה או החברים. רב היישוב או ראש העיר קודמים לדברי הילד/ה וכן הלאה. תוכן מרכזי שעבדתם עליו קשה חשוב ולכן שבצו אותם בחכמה. בדיוק לשם כך הכנתי לכם שלושה פורמטים ושש המלצות ללו"ז. מקווה שיעזרו לכם.
  • רק אל תשכחו את הכלל הראשון. אין כללים לאירוע הזה תעשו מה שנעים לכם כמארחים ויעזור לכם גם לחשוב מה היה נעים לכם לו הייתם אורחים.

מזל טוב ורק בשמחות

אביטל אריכא – הלל הפקות

WhatsApp chat
דילוג לתוכן